Jak trenować na wakacjach lub w podróży

2019-06-23



      Mamy już lato, rok szkolny się zakończył więc każdy wcześniej lub później wyjeżdża na długo wyczekiwany wypoczynek. Kolejna grupa osób wylatuje, żeby podróżować. W tym artykule podzielę się moimi spostrzeżeniami jak nie stracić lub utrzymać, a nawet polepszyć formę, nad którą długo pracowaliśmy na siłowni. Oczywiście temat nadrzędny to priorytety, każdy ma inne. Jedni jadą, żeby leżeć i nic nie robić, wtedy warto kontrolować pożywienie, żeby się nie zdziwić, po urlopie stając na wadze, druga grupa chce zwiedzać, a trzecia grupa łączy  powyższe.



1. Dużo spaceruj. 


Chodzenie jest najprostszą formą aktywności fizycznej, jaka istnieje, podczas podróżowania i zwiedzania nie jest to problem, codziennie na wakacjach po prostu spacerujmy.



2. Użyj ciężaru swojego ciała


Najlepszy sprzęt, jaki każdy z nas ma do dyspozycji jest nasze własne ciało. Przysiady, pompki, unoszenia biodra, wykroki, zakroki, różne rodzaje podporów. Lista ćwiczeń właściwie się nie kończy. Wakacje to czas odpoczynku, więc warto zrobić krótki trening obwodowy, który pobudzi nasze mitochondria do pracy, czas trwania do 30 minut:


- Przysiad x 10 


- Pompka x 10


- Wykroki do tyłu (zakroki) x 10 na nogę. 


- Uniesienie biodra jednonóż leżąc na plecach x 12 na nogę


- Deska (podpór przodem na przedramionach) 30 sekund. 


- Pajacyki 30 sekund



Powtórz 3-5 razy, zrób przerwę po całym obwodzie około półtorej minuty. Dodatkowo parę sekund przerwy po każdym ćwiczeniu. Oczywiście najpierw przygotuj ciało rozgrzewką.



3. Weź ze sobą prosty sprzęt


Mam tu na myśli gumy mini band zakładane na nogi, TRX'a, jeśli posiadamy, guma oporowa do rozciągania i aktywacji mięśni. Nie trzeba wiele, tym bardziej że nic nie ważą, więc w walizce nie będą zawadzać. Przykładowy zestaw treningowy:


- Przyciąganie (wiosłowanie) z TRX x 10


- Przeciąganie gumy za siebie (tak jakbyśmy chcieli przenieść kij od miotły za siebie) x 10


- Unoszenie biodra z rozszerzaniem gum mini band na zewnątrz x 30


- Pompka TRX x 10


- Przyciąganie gumy do klatki piersiowej stojąc x 10


- Przyciąganie kolan do brzucha mając stopy w TRX x 10. 

Powtórz 3-5 razy, zrób przerwę po całym obwodzie około półtorej minuty. Dodatkowo parę sekund przerwy po każdym ćwiczeniu. Oczywiście rozpocznij od rozgrzewki.


4. Jeśli czujesz taką potrzebę, to znajdź siłownię w miejscu, w którym jesteś.


Znalazłeś klasyczną siłownię? Przejdź się na nią. Jest Box Crossfitowy? Idź do niego. Jest dostępne tylko studio treningowe Jogi? Również się przejdź. Opcji jest wiele, wybierz to, co dla Ciebie odpowiednie. Większość hoteli oczywiście posiada siłownię, czasami jednak dobrze jest zobaczyć zajęcia grupowe prowadzone za granicą, inspiracji nigdy za wiele, a możemy się czegoś nowego nauczyć.

5. Pływaj. 


Podczas wyjazdów do krajów leżących nad morzem / oceanem, jest to zdecydowanie jedna z najlepszych opcji wprowadzenia dodatkowego ruchu, możemy wykorzystać basen hotelowy zamiast kolejnych drinków przy barze :)

Pamiętaj, żeby nie pływać żabką z głową uniesioną nad wodą, bo możesz się nabawić problemów z kręgosłupem! Okulary podstawą.

 



Życzę Wam udanych i spokojnych wyjazdów :)