Najlepsze sposoby na tłuszcz

2021-06-16

Każdy z Nas przynajmniej raz w życiu szukał sposobów na nadmiar tkanki tłuszczowej.

W dzisiejszym artykule przedstawię Wam prosto najlepsze metody, które zawsze działają, zatem zapraszam do lektury :)

Przelicz kalorie z pomocą dowolnego kalkulatora znalezionego w internecie. Pamiętajcie jednak, żeby nie schodzić z kaloriami poniżej podstawowej przemiany materii (PPM), ponieważ w perspektywie długoterminowej możemy nabawić się problemów zdrowotnych. Jakich? To już zależy od organizmu, ale przykładowo bardzo często można spotkać się z zaburzeniami menstruacji u kobiet. Niedobór kalorii, może też zwiększać ryzyko kontuzji. Wyszło Nam w kalkulatorze 2000kcal? To jedzmy plus minus tyle, bez przesadnego kombinowania z mniejszą ilością.

 

Zrób żywieniowy rachunek sumienia przed samym sobą. Wystarczy skrupulatnie i szczerze wypisać na kartce 3-5 dni żywieniowych. Wypisujemy wszystkie napoje, wszystkie składniki, które były w poszczególnych posiłkach. Tylko pamiętaj - bez ściemy :) Zaznacz wszystkie "słabe punkty", które znalazłeś i następnie poszukaj zamienników, np. w internecie. Tłusta szynka? Zamień na szynkę chudą bez konserwantów :) Fajnie zanotować też weekendowe jedzenie - tu zazwyczaj jest pies pogrzebany i warto zweryfikować czy czasem nie nadużamy alkoholu. Alkohol również posiada kalorie, a w trakcie imprezy zawsze je się dużo :) Pomijam dzisiaj celowo aspekt zdrowotny z tym związany. Może się okazać, że w weekend dojadamy i dopijamy nadmiarowe 2000 kalorii! Tak to zazwyczaj wygląda i wtedy trzymanie się rygorystyczne jadłospisu w tygodniu nic nie pomoże. Dlatego lepiej trzymać się zasady 80 / 20, czyli 80 procent dbam o dobrej jakości żywienie, a maksymalnie 20 procent luzujemy, ale nie przesadzamy z nadmiernym luzem :)

 

Zastosuj trening oporowy / siłowy. W skrócie pomożę zabezpieczyć ciało przed efektem jojo, oczywiście pod warunkiem, że racjonalnie jemy i dbamy o regenerację. Trening oporowy rozwija mięśnie, chroni je przed rozpadem w trakcie procesu odchudzania, a im więcej mięśni posiada nasze ciało tym lepszym zdrowiem metabolicznym będziemy się cieszyć. Także zdrowie ortopedyczne będzie na lepszym poziomie. Oczywiście pod warunkiem, że trening będzie odpowiednio dobrany do danego organizmu.

Przykładowo: pompki, podciąganie na drążku, przysiady bułgarskie - Mamy opracowane mięśnie grzbietu, korpusu, klatki piersiowej, ramion, pośladkowe i uda :)

 

Zastosuj trening cardio. Dobre narzędzie do budowania zdrowotności układu sercowo-naczyniowego, a także do cięcia kalorii. Natomiast gdy będziemy nadużywać cardio podczas procesu redukcji nasze efekty mogą nie być do końca takie jakich oczekiwaliśmy. Istotnym faktem, jest to że cardio nie zabezpiecza naszych mięśni przed ich rozpadem w trakcie odchudzania. Remedium? Dokładamy trening oporowy jako bazową formę ruchu żeby zabezpieczyć nasze cenne mięśnie, a cardio jako dodatkową :)

Ciekawostka. Osoby wytrenowane, które robią sobie przerwe od treningu siłowego / oporowego, żeby nie stracić zbyt wiele masy mięśniowej podczas odpoczynku od cięższego trenowania, powinny po prostu uprawiać różne sporty. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, pływanie, rower, bieganie. Dla każdego coś dobrego :)

 

Dołóż więcej ruchu na co dzień. Tak ten punkt jest bardzo ważny. Jeśli cały dzień siedzisz i zrobisz godzinny trening w ciągu dnia, to nie czyni Cię to osobą aktywną fizycznie. Zadbaj o dodatkowy ruch. Wybierz schody zamiast windy, spaceruj szybciej, wydłuż ich dystans, baw się częściej z dzieckiem i psem, w pracy wstań co 15 minut i poprzeciągaj się, wychodź do WC częściej od reszty współpracowników, można tak wymyślać w nieskończoność :)

 

Tyle Wam wystarczy, jak zastosujecie choćby dwa z powyższych sposobów to już będzie coś :) Jest jeszcze kilka innych metod, ale powyższe Wam wystarczą, a od nadmiaru mozna zwariować, więc lepiej stosować zasadę "mniej = więcej" i ruszyć z tym co działa od zawsze :)