Moje top 3 rodzaje pompek

2022-05-13

W dzisiejszym artykule przedstawię dla Ciebie moje top 3 rodzaje pompek. Przez wiele lat pracy jako trener testowałem na sobie, a następnie wdrażałem w treningi moich podopiecznych bardzo wiele rodzajów pompek. Nie da sie określić, która wersja jest dla ogółu społeczeństwa najlepsza, natomiast podziele się z Tobą moimi najbardziej sprawdzonymi. 

 

Pierwsza wersja to pompka na pięściach z podwójnym zejściem w dół i ciężarem na plecach. Świetna opcja podczas której już niewielki ciężar odczujemy wyraźnie, można zastosować plecak z obciążeniem, kamizelkę, talerz obciążeniowy na siłowni, dzięki czemu to ćwiczenie można wykonać w praktycznie każdych warunkach. 

 

 

 

 

 

Pompka z rozjazdem jedną ręką do boku to wersja również do zastosowania w każdych warunkach. Możemy się rozjeżdżać na ręczniku, sliderze (jak na filmie), kółeczku, poluzowanym skręcanym hantelku. Wszystko zależy od miejsca w którym ćwiczymy. Pracujemy tutaj na jedną stronę, a następnie na drugą. 

 

 

 

Pompka Hindu. Osobiście często korzystam z tej wersji w swojej rozgrzewce, ponieważ świetnie wpływa na ruchomość kręgosłupa i otwiera obręcz barkową w zamkniętym układzie kinematycznym. Pozycja u góry pozwala złapac sekundę odpoczynku przed kolejnym powtórzeniem, potem schodzimy niczym kobra i wychylamy się, jakbyśmy wychodzili spod czegoś. 

 

 

 

Zapraszam do testowania powyższych wersji, nie zapomnij dać mi znać jak Ci poszło!